Tavaly csaknem száz ütközés és gázolás történt a MÁV és a HÉV vasúti átjáróiban
Tavaly a MÁV és a HÉV vasúti átjáróiban csaknem száz ütközés és gázolás történt. Ez egész évre vetítve több, mint 2016-ban, a mostani télen viszont jelentősen csökkent a balesetek száma az előző téli időszakhoz képest. A megelőzés érdekében fontos, hogy a járművezetők, a kerékpárosok és a gyalogosok – a KRESZ előírásait betartva – körültekintően, figyelmesen közlekedjenek, és minden esetben győződjenek meg a biztonságos áthaladás feltételeiről a kereszteződéseknél. Ez azért is fontos, mert a fel
Tavaly a MÁV és a HÉV vasúti átjáróiban csaknem száz ütközés és gázolás történt. Ez egész évre vetítve több, mint 2016-ban, a mostani télen viszont jelentősen csökkent a balesetek száma az előző téli időszakhoz képest. A megelőzés érdekében fontos, hogy a járművezetők, a kerékpárosok és a gyalogosok – a KRESZ előírásait betartva – körültekintően, figyelmesen közlekedjenek, és minden esetben győződjenek meg a biztonságos áthaladás feltételeiről a kereszteződéseknél. Ez azért is fontos, mert a felújított vonalakon nagyobb sebességgel, de csendesebben haladnak a modern vonatok. A MÁV és a MÁV-HÉV pályahálózatának közúti-vasúti szintbeli kereszteződéseiben tavaly 99 ütközés és gázolás történt, ebből 16 a HÉV átjáróiban. A balesetek kivétel nélkül a közúton közlekedők gondatlanságából, figyelmetlenségéből következtek be, vasúti berendezés meghibásodásából eredő baleset hét éve nem történt. A balesetek majdnem mindegyikét az okozta, hogy a közlekedők túlbecsülték saját képességeiket, megpróbáltak átérni még a vonat előtt, esetleg egy pillanatra kihagyott a figyelmük. Az okok között szerepel még a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása vagy a vezetés közbeni telefonálás is. Gyakran tapasztalható, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül az átjáróba történő behajtás előtt.