Papírmentes ellenőrzési rendszert vezetett be a NAV

2018. január 30.
Nyíregyháza

Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára. A rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat "egy kattintással" elküldheti - közölte Tállai András. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek. Célj

Papírmentes ellenőrzési rendszert vezetett be a NAV
Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára. A rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat "egy kattintással" elküldheti - közölte Tállai András. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek. Céljuk, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül. Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenőrzést indított, és az elsőt, három munkanap alatt le is zárta. Az online-ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papír-megtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos. Az online-ellenőrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással.
Friss hírek
Friss hírek